fbpx

Jurbarke veikusios „Edukacijų platformos“ sumanytojai: galėjome prisidėti prie socialinės atskirties problemos sprendimo

Dalintis:

Mažesniuose miestuose gyvenančios šeimos dažniau susiduria su socialinės atskirties rizika ir turi mažiau galimybių ugdyti kasdieniame gyvenime svarbius gebėjimus. Todėl projekto, skatinančio su sunkumais susiduriančių vaikų ir jų tėvų integraciją į bendruomenę, įgyvendintojai sakė, kad pasitelkę inovatyvias, skaitmeninį raštingumą ir bendravimo įgūdžius ugdančias priemones galėjo prisidėti prie opių bendruomenės problemų sprendimo.

Siekė spręsti bendruomenės problemas

Pernai vykusį projektą „Edukacijų platforma“ įgyvendino Jurbarko rajono savivaldybės viešoji biblioteka bendradarbiaudama su Lietuvos samariečių Jurbarko krašto bendrija. Iniciatyvos metu talkino ir Jurbarko Naujamiesčio bei Vytauto Didžiojo progimnazijų administracijos, judėjimo „Jurbarkas gyvas“ savanoriai. Iniciatyvos metu siekta skatinti socialinę atskirtį patiriančių šeimų integraciją į bendruomenę, padėti įveikti socialinę atskirtį, ugdyti savarankiškumą, bendravimo įgūdžius ir skaitmeninį raštingumą.

Pasak projekto koordinatorės Jurbarko rajono savivaldybės viešosios bibliotekos Vaikų literatūros skyriaus vedėjos Aldutės Masaitytės, skurdo ar socialinės atskirties rizika mažesniuose miestuose bei rajonuose yra beveik dvigubai didesnė nei didžiuosiuose miestuose ir atitinka miestų ir kaimiškųjų vietovių nedarbo lygio atotrūkį.

„Jurbarko rajonas – ne išimtis, čia taip pat yra nemažai nepasiturinčių šeimų, kurių nariai – ir vaikai, ir suaugusieji – negali skirti lėšų tobulėjimui, susipažinimui su skaitmeninių technologijų teikiamomis galimybėmis, įvairių įgūdžių ugdymui. Taigi projektas sudarė sąlygas prisidėti prie šių problemų sprendimo“.

Edukacijų platformoje vyko užsiėmimai vaikams, paaugliams ir jų šeimų nariams, kurie dirbo su 3D spausdintuvu, dalyvavo dronų valdymo mokymuose, lankė robotikos mokyklėlę, kur susipažino su robotų rinkiniais ir programine įranga, mokėsi projektuoti ir konstruoti robotus. Vyko ir sukonstruotų mašinų komandinės lenktynės. Taip pat projekto dalyviai žiūrėjo filmus, žaidė įvairius lavinamuosius žaidimus, mokėsi šokti, dalyvavo įvairiose edukacinėse programose ir vykdė kitas svarbius įgūdžius lavinančias veiklas.

Darbą planuoja tęsti ir toliau

A.Masaitytė pasakojo, kad edukacijas dalyviams vedė bibliotekos darbuotojai, o visas veiklas įgyvendinti padėjo projekto savanoriai. Pašnekovė tikino, kad nors dalyvauti organizuojamose programose buvo kviečiami vaikai ir paaugliai iš socialinės rizikos šeimų, tačiau sulaukdavo vaikų ir svečių teisėmis.

„Laisvalaikio veiklos vyko vasarą – tuomet, kai vaikai jau atostogavo, todėl iš dalies buvo išspręsta užimtumo per vasaros atostogas problema. Dalyviai turiningai leido laisvalaikį, pagilino žinias apie įvairias šiuolaikines technologijas, mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti. Be to, didelį įspūdį padarė tai, kad karantino metu vaikai labai pasiilgo vieni kitų, o projektu labai džiaugėsi ir tėvai – ne vienas klausė, ar dar bus panašių užsiėmimų“, – prisiminė bibliotekos atstovė.

Viena iš projekto įgyvendintojų džiaugėsi pasiektais rezultatais ir tikino, kad Jurbarko rajono savivaldybės viešoji biblioteka nuolat tiria skaitytojų, lankytojų poreikius ir atsižvelgiant į tai planuoja įvairias veiklas, todėl numatytas ir šio projekto tęstinumas. „Labai svarbu, kad vykdomos veiklos prisidėjo prie tikslinės grupės asmenų gebėjimų ugdymo bei įgūdžių formavimo, kurie būtini kasdieniniame gyvenime ir ateityje. Projektu buvo siekiama skatinti vaikų ir paauglių kūrybiškumą, lavinti bei formuoti įvairius įgūdžius, kad jie neatsiliktų nuo savo bendraamžių.

„Vykdydami iniciatyvą siekėme ilgalaikių tikslų. Jai pasibaigus suremontuotos bibliotekos patalpos, baldai ir įranga toliau naudojami įvairioms veikloms – renginiams, edukacijoms, kitiems užsiėmimams. Tęsiasi projekto metu prasidėjęs bendradarbiavimas su savanoriais. Vasaros šeštadieniais jie padeda bibliotekos darbuotojams organizuoti įvairias užimtumo veiklas, savanoriauja vasaros stovyklose, kituose bibliotekos renginiuose“, – apie projekto sėkmę pasakojo jo koordinatorė.

Džiaugėsi turiningu laisvalaikiu

Vienas iš projekto dalyvių Faustas Pališkis dalyvavo visuose Jurbarko rajono savivaldybės viešosios bibliotekos organizuotuose užsiėmimuose. Moksleivis pasakojo, kad aktyviai praleisti laisvalaikį jį paskatino bibliotekos darbuotojos, nes dažnai lankosi bibliotekoje, kur ne tik skolinasi knygas, bet ir aktyviai domisi ir dalyvauja įvairiuose renginiuose bei edukacijose.

„Domiuosi Jurbarko mieste vykstančiomis veiklomis. Šie užsiėmimai prasidėjo besibaigiant mokslo metams, vėliau tęsėsi ir per vasaros atostogas. Todėl buvo smagu po pamokų keliauti į biblioteką ir lankyti būrelius ne tik mokykloje, o vasarą užsiimti įdomiomis laisvalaikio veiklomis“, – pasakojo Faustas.

Pašnekovas sakė, kad projekto užsiėmimai jam ir kitiems vaikams labai patiko. Projekto dalyvis įsiminė mokymus naudotis 3D spausdintuvais, kurių metu pasigamino žaislinius meškiukus ar kitus norimus daiktus. Didelį įspūdį mokiniui paliko ir suteikta galimybė skraidinti dronus. F.Pališkis žadėjo, kad ir toliau aktyviai įsitrauks į bibliotekoje vedamas edukacijas bei rekomendavo prie jų prisijungti ir kitiems vaikams bei jaunuoliams.

Faustui antrino ir jo mama Aušra Pališkienė, kuri džiaugėsi sūnaus aktyvumu ir tokių projektų teikiama nauda Jurbarko miesto šeimoms. „Nedideliame mieste tokie užsiėmimai, vykstantys ne tik mokyklose, labai reikalingi. Vaikams svarbu rasti jiems patinkančių ir lavinančių laisvalaikio praleidimo būdų. Jauname amžiuje naudinga išbandyti naujoves“, – apie projekto naudą kalbėjo Jurbarko gyventoja.

Projektas finansuotas pagal ES fondų investicijų veiksmų programą, kurios tikslas – paskatinti piliečius būti aktyvius, savo miestuose kurti iniciatyvas ir taip mažinti socialinę atskirtį Lietuvoje. Daugiau apie galimybes inicijuoti projektus savo mieste ar bendruomenėje www.miestobendruomene.lt.

Užs. Nr. 182

Dalintis:

About Author

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą