fbpx

Kaip dažniausiai yra tobulinti BMW automobiliai?

Dalintis:

Dauguma vadinamųjų „premium“ automobilių yra gaminami Europoje, kurių viršūnė yra dažnai įvardijami Vokietijos gamintojų BMW arba „Mercedes Benz“ automobiliai. BMW automobiliai yra kone dažniausiai tobulinami iš prabangaus segmento automobilių. O ir tobulinimo kainos ne visada būna tokios įspūdingos, kaip gali atrodyti iš pradžių. Todėl dažnai žmonės įsigydami net ir naudotą BMW nesikrato idėjos patobulinti savo automobilį. Kaip rodo carvertical.com/lt/ statistika, būtent BMW markės automobiliai yra vieni populiariausių Lietuvoje.

Chip tuning

Ši sąvoka net sunkiai išverčiama į lietuvių kalbą, tačiau ji reiškia automobilio patobulinimus ne veržliarakčiu, dalių keitimu ar virinimu, o kompiuteriu. Nemažai automobilio parametrų priklauso ne nuo konkrečių dalių pajėgumo, o nuo viduje esančio kompiuterio. Kai kurie gamintojai sąmoningai vienus automobilius daro lėtesnius nei kitus, nors variklis ir pavarų dėžė juose būna vienoda. Gamintojai tai dažnai teisina saugumu arba ilgesniu automobilio komponentų tarnavimo laiku. Dažnai už visą galios paskirstymą yra atsakingas elektroninis valdymo modulis (ECU). Jis apibrėžia, kiek oro ir kuro turi patekti į variklį, kokios maksimalios apsukos leidžiamos varikliui. Šito modulio pagrindinis tikslas – padidinti automobilio ekonomiškumą. Suprantama, ekonomija su galia retai „eina koja kojon“. Todėl šio modulio pakeitimas pakeičia gamintojo nustatytus parametrus, automobilis būna galingesnis ir agresyvesnis, tačiau visada netenka ekonomijos ir retais atvejais suprastėja jo emisijos parametrai.

Komponentai

Automobilio galia apibrėžiama ne tik variklio galingumu. Nemažai šios galios „pabėga“ jai keliaujant tarp variklio ir ratų. Todėl duslintuvo ar pavarų dėžės patobulinimai padeda dalį šios galios išsaugoti ir panaudoti ratų sukimui. Kol kas populiariausias tobulinimo būdas yra duslintuvo pakeitimas, jis nestipriai padidina galią, tačiau variklis skamba kur kas garsiau, todėl sukuriamas daug galingesnio automobilio įspūdis.

Ratai

Net galingiausias pasaulio automobilis bus bevertis, jei pagrindinė galios perdavimo vieta – ratai – nesukibs su keliu. Todėl verta rinktis patikimų gamintojų padangas tiek dėl maksimalaus galios perdavimo keliui, tiek dėl saugumo, kas gali stipriai padidinti avarijos tikimybę. Taip pat verta nepamiršti ir ratlankių, ne visada įvertinama, kad lieti ar plieniniai ratlankiai yra gana sunkūs. O lengvesnio lydinio ratlankiai reiškia gerokai sumažintą bendrą automobilio svorį. Mažesnis svoris siekiant geresnio rezultato visada yra geras pasirinkimas.

Kėbulo patobulinimai

Nors šiuolaikiniai gamintojai vis dažniau bando automobilius vėjo tuneliuose, tačiau jų prioritetas yra tik oro pasipriešinimas. O tobulintojai nori orą pritaikyti automobilio dinamikai, todėl ant automobilių atsiranda galiniai ir priekiniai sparnai bei šonų modifikacijos. Nors dauguma jas laiko tik išvaizdos elementu, tinkamai įrengti jie padeda ir automobilio valdymui.

Pakabos modifikavimas

Čia fizika paprasta, kuo žemesnis automobilis, tuo žemiau jo masės centras. Kuo jis žemiau, tuo lengviau valdyti automobilį dideliu greičiu. Aišku, tobulinimai turi turėti ribą, kad automobilis būtų naudojamas ne tik lenktynių trasoje, o ir kasdieniams pasivažinėjimams.

Kompresorius

Maksimaliam galios pakėlimui reikėtų kompresoriaus, tačiau tai nėra pradedančiojo užsiėmimas. Tinkamai įdiegtas kompresorius gali galią pakelti nuo 100 iki 400 arklio galių. Kompresoriaus vienintelė paskirtis – tiekti deguonį į variklį, kuo daugiau deguonies, tuo daugiau galios. Tačiau toks patobulinimas taip pat kenkia tiek ekonomijai, tiek emisijai.

Užs. Nr. 79

Dalintis:

About Author

Palikite komentarą