Korozija yra viena labiausiai erzinančių problemų ne tik senesniuose, bet ir apynaujuose automobiliuose. Pakanka šiek tiek pažeisti nudažytą paviršių ir netrukus pastebėsite rudus taškelius, kurie sparčiai plečiasi.
Rūdžių tvarkymas yra brangus – jų pašalinimas, paviršiaus paruošimas ir nudažymas gali kainuoti daugiau nei šimtą eurų vienai detalei. Tačiau, jeigu nesiekiate idealaus rezultato, esate pasiruošę šiek tiek įdėti darbo ir sutaupyti krūvą pinigų, įsigiję tam tikras auto prekes rūdis nesunkiai pašalinsite ir patys. Pakalbėkime apie situaciją, kai paviršius yra pažeistas korozijos, bet metalas dar nėra prarūdijęs kiaurai – kaip tai sutvarkyti?
Nušveiskite paviršių
Pirmiausiai reikia nutrinti dažus ir rūdis. Tam galite naudoti kampinį šlifuoklį su vieliniu šepečiu, tik visada naudokite apsauginius akinius ir pirštines.
Šveisti reikia tol, kol pasiekiamas metalas. Būtinai iššveiskite visas rūdis ir po jomis likusius juodus taškelius, nes tai yra korozijos židiniai.
Panaudokite rūdis surišančią medžiagą
Dažnai nepavyksta nušveisti metalo taip, kad parūdijusiose vietose liktų švarus metalas, todėl tose vietose reikėtų užtepti specialios rūdis surišančios medžiagos, kuri sustabdo rūdžių plitimą ir jas „užkonservuoja“. Leiskite medžiagai įsigerti bent parą, o po to nuvalykite viską sausu skudurėliu.
Laikas glaistui ir gruntui
Jeigu korozija buvo įsisenėjusi, tai metalas turėtų būti pažeistas ganėtinai giliai. Tokiu atveju reikia užtepti specialaus glaisto. Užtepkite jį, leiskite jam išdžiūti ir nestambiu šveitimo popieriumi išlyginkite paviršių. Kai paviršius lygus, galite užpurkšti grunto sluoksnį, kurį išdžiovinus taip pat reikia nušveisti P800 šveitimo popieriumi.
Nudažykite paviršių
Štai ir turite paruoštą paviršių. Įvairiose autodalių parduotuvėse yra parduodami dažų balionėliai pagal kodą, taip užtikrinant spalvą, kuri bus kuo panašesnė į esančią ant kitų detalių. Dažykite plonais sluoksniais ir horizontaliais, tolygiais mostais. Tarp sluoksnių darykite 5-10 minučių pertraukėles.
Užs. Nr. 115