Keliaujančių autobusais daugėja, tačiau kai kurie žmonės jų vengia – psichologė paaiškino, kodėl

Dalintis:

Daugelyje Lietuvos miestų, o taip pat ir Tauragėje, visuomeninis transportas įgauna naują veidą: seni autobusai keičiami naujais, moderniais ir draugiškais aplinkai, kelionės jais tampa patogesnės, pigesnės, dažnai ir laiko padeda sutaupyti. Tačiau kai kurie šalies gyventojai, net ir vykstant minėtiesiems pokyčiams, vis dar nėra linkę automobilio iškeisti į viešąjį transportą. Kodėl?

Pasak psichologės psichoterapeutės Daivos Gaidukevičienės, tokį pasirinkimą paprasčiausiai lemia nenoras palikti komforto zonos, be to, įsisenėjusį įprotį keisti nauju – labai sunku.

„Įpročiai, rutina ir nusistovėjęs gyvenimo būdas žmogui reiškia saugumą, nes juk ramu kiekvieną dieną daryti tą patį: sėstis į gerai pažįstamą automobilį, važiuoti tuo pačiu keliu, gal net sėdint prie automobilio vairo prasilenkti su tais pačiais automobiliais. Taip smegenys neapkraunamos papildoma informacija, ir žmogus jaučiasi saugiai ir ramiai“, – aiškina D.Gaidukevičienė.

Pasak jos, dar būtina pabrėžti ir kitą aspektą: už kiekvieno mūsų elgesio slypi mintys ir jausmai, pavyzdžiui, galima pamanyti, kad autobusas pavėluos ir tuomet nespėsiu į darbą arba kad sušalsiu, nes reikės toli eiti iki autobuso stotelės.

„Tada imama nerimauti, šiek tiek bijoti ir jaustis nesaugiai, o šiuos jausmus atspindi kūnas. Tad kartais žmogus gali net ir nepastebėti, kaip jo kūnas savaime pasuka automobilio link, nors vakare žmogus ir buvo apsisprendęs į darbą važiuoti autobusu“, – teigia psichologė psichoterapeutė.

Siekiama užtikrinti viešojo transporto prieinamumą

Šalies viešojo transporto priemonių parkas ilgai buvo techniškai ir morališkai nusidėvėjęs, tad retam norėjosi važiuoti „vėjo perpučiamais“ autobusais. Tauragė – vienas pirmųjų Lietuvos miestų, įsigijęs elektra varomus autobusus, kurių šiuo metu Tauragės autobusų parke yra 5. Ateityje šis skaičius augs.

Anot Tauragės autobusų parko vadovo Rimanto Martinavičiaus, siekiant paskatinti viešojo transporto naudojimą, didinti jo patrauklumą, svarbu gerinti ir jo pasiekiamumą, t. y. atnaujinti maršrutų tinklą bei tobulinti infrastruktūrą. Todėl pokyčiai Tauragėje vyksta ne tik autobusų parke, bet ir už jo ribų.

„Kaip tik dabar peronuose ir stotyse atsiranda naujų ir modernių švieslenčių, optimizuojamas autobusų važiavimo dažnumas bei didinamas maršrutų skaičius. Tikimės, kad šios permainos užtikrins viešojo transporto prieinamumą visiems gyventojams. Be to, netrukus mobiliojoje programėlėje atsiras ir nauja viešojo transporto informacinė sistema, padėsianti keleiviams paprasčiau planuoti keliones, sužinant tikslų autobuso atvykimo ir išvykimo laiką ir kada galima tikėtis kito“, – pasakoja pašnekovas.

Taip pat galima pasidžiaugti ir tuo, kad į aplinka išmetama mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų – vieną įprastą autobusą iškeitus į varomą elektra per metus į aplinką išmetama apie 25 tonomis mažiau anglies dioksido.

Keičiasi gyventojų keliavimo įpročiai

Mieste įgyvendinamos naujovės jau duoda rezultatų. Tauragės rajono savivaldybės duomenimis, lyginant 2020 metų ir praėjusių metų rugpjūčio–spalio mėnesių susisiekimo miesto maršrutais keleivių skaičių, matyti, kad visuomeniniu transportu važiavo 10 proc. gyventojų daugiau.

Į permainas mieste dėmesį atkreipia ir patys gyventojai – tauragiškė Inga Kotovienė sako pastebėjusi, kad į gatves išriedėjus šiuolaikiškiems autobusams pasikeitė ir pats miesto veidas, jis atrodo modernesnis.

„Gera matyti taip sparčiai besikeičiantį miestą – tvarkingi keliai, šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai. O ką jau kalbėti apie naujus  autobusus, kuriuos visai neseniai kartu su dukromis teko išbandyti ir man. Autobusai modernūs, švarūs, šildomi ir tikrai patogūs. Važiuoti autobusu patiko ir dukroms, tai joms buvo lyg savotiška atrakcija, tad planuojame taip keliauti ir dažniau“, – tvirtina tauragiškė.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Aplinkos ministerija ir finansuojama Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Užs. Nr. 12

Dalintis:

About Author

Rekomenduojami video:

Komentarų skiltis išjungta.