Dažnai manoma, kad bet kokio produkto, įskaitant kavą, pakuotės dizainas yra vartotojų dėmesį patraukiantis veiksnys. Todėl naudojami ryškūs atspalviai, kontrastingos spalvos ir originalūs dizaino sprendimai. Iš tikrųjų pakuotė atlieka daug daugiau funkcijų, įskaitant produkto apsaugą nuo išorinių veiksnių. Tad, kokiomis savybėmis turi pasižymėti kavos pakuotės?
Skonio ir aromato išsaugojimas
Kad klientai kuo ilgiau galėtų mėgautis puikiu kavos skoniu, pupelės turi nueiti ilgą kelią nuo skrudintojo iki pardavėjo. Be to, toks produktas įsigyjamas sandarioje pakuotėje, kuri ne tik patraukia vartotojo dėmesį, bet ir užtikrina puikaus skonio išsaugojimą. Kava ilgai išlieka aromatinga.
Šiame etape reikia suprasti, kodėl reikia ypatingų savybių turinčios pakavimo medžiagos. Kad pupelės kuo ilgiau išliktų geriausios kokybės, jų sąlytis su oru turėtų būti minimalus. Natūralioje aplinkoje kava oksiduojasi, o tai lemia deguonis. Rekomenduojama kavą sandariai uždaryti ne tik po skrudinimo, bet ir kiekvieną kartą po naudojimo. Šiuo tikslu svarbu pasirūpinti klientams patogiomis pakuotėmis su skirtingais uždarymo tipais:
- Specialūs kavos maišeliai, kurie užtikrina itin didelį sandarumą;
- Šoninis slankiojantis užtrauktukas, kurį patraukus galima lengvai atidaryti arba uždaryti pakuotę.
Pakuotės charakteristikos: medžiagos tipas, forma
Pirmiausia kavos gamintojus ir pardavėjus domina pakuotės formatas ir savybės. Jie suinteresuoti pagaminti produktą, kuris būtų paklausus rinkoje, ir įgytu tam reikalingas savybes, pavyzdžiui: patogumą naudoti, sandarumą, pakankamą tvirtumą, kad produktą būtų galima laisvai gabenti dideliais atstumais. Praktiškai norimą rezultatą įmanoma pasiekti tik tada, kai parenkama optimali pakuotės medžiaga, forma ir dydis.
Reikalavimai medžiagai:
- tvirtumas, užtikrinantis produkto saugą;
- lengvumas, dėl kurio vežant sumažėja transporto priemonės apkrova;
- atsparumas taršai.
Atsižvelgus į šiuos reikalavimus daugelis gamintojų pirmenybę teikia bioplastikui.
Kavos asortimentas parduotuvėse yra gana platus, todėl galite pasirinkti tinkamą variantą pagal pakuotės tipą. Tačiau skrudintojai renkasi plokščiadugnes pakuotes. Esminis jų privalumas – stabilumas. Taip pat pažymimas patogumas transportavimo metu, talpa.
Matinis ar blizgus pakuotės paviršius?
Remiantis atliktais rinkos tyrimais, nustatyta, kad matinio paviršiaus pakuotė vartotojams sukelia daugiau teigiamų emocijų. Tiesa ta, kad blizgi paprastai pritraukia daugiau dėmesio: ji yra ryškesnė ir atspindi daugiau šviesos. Tačiau to nepakanka.
Atsirado dar viena šiuolaikinė tendencija – matinės pakavimo medžiagos. Dėl jų produktai atrodo natūraliau. Tyrimų duomenimis, vartotojams atrodo, jog produktai esantys matinėje pakuotėje turėtų būti geresnio skonio.
Užs. Nr. 24