Tauragės mieste, Butkeliuose ir Tauruose iš individualių namų valdų mišriosios komunalinės atliekos nuo balandžio 1-osios bus surenkamos rečiau – tik kas antrą savaitę, o ne kas savaitę, kaip buvo iki šiol. Ar šios paslaugos brangs, paaiškės metų pabaigoje. Didžiausias Tauragės regiono atliekų tvarkymo centro rūpestis – vis labiau brangstantis kuras ir atliekų deginimo paslauga.
Pasak Tauragės regiono atliekų tvarkymo centro (TRATC) direktoriaus Virginijaus Noreikos, savivaldybės taryba pakeitė atliekų surinkimo tvarką ir padarė taip, kaip šiuo metu yra aplinkiniuose rajonuose. Iki šiol Tauragės rajone atliekų surinkėjai konteinerius ištuštindavo kas dvi savaites, o mieste, Butkeliuose ir Tauruose – kiekvieną savaitę.
– Tauragės miesto teritorijoje mišrias komunalines atliekas vežėjas surinkdavo kiekvieną savaitę. Mums atlikus tyrimą-analizę paaiškėjo, kad žmonės tik apie 20 proc. pripildo konteinerių, o su tomis didelėmis mašinomis teršiama miesto atmosfera. Pagal tyrimo rezultatus manome, kad užteks, kaip ir Šilalėje, kai važiuos kas antrą savaitę. Prieš keletą mėnesių tai svarstė taryba ir priėmė sprendimą, kad reikia atliekų išvežimą retinti, – apie pokyčius pasakojo TRATC vadovas. – Kai bus suretinta, bus daugiau konteinerių išstumta iš kiemų.
Virginijus Noreika gyventojus ramina – nors vis labiau siautėja infliacija ir brangsta degalai, šiemet mokestis už atliekų surinkimą neturėtų brangti, vežėjai paslaugą branginti turi teisę metų pabaigoje. Atliekų išvežimo rinkliavos mokestis Tauragėje paskutinį kartą buvo pabrangintas praėjusiais metais, nuo liepos 1 d. įsigaliojo naujas tarifas.
– Kol kas nebrangs, kadangi visos sąnaudos yra vežėjų. Mes jiems kas metai pagal sutartį koreguojame kainas 2–3 proc., priklauso nuo to, kaip kyla infliacija. Kaip bus šių metų pabaigoje, negaliu prognozuoti. Aišku, ir mūsų sąnaudos didėja atliekas tvarkant, turime daug technikos, visa yra dyzelinu varoma, matau kuro sąskaitas, kokios buvo prieš tris mėnesius ir kokios yra dabar, – sakė TRATC vadovas. – Nei aš, nei akcininkai neturime teisės kainų pakeisti, tai savivaldybės tarybos prerogatyva. Matysim, ieškosim vidinių rezervų.
Viso regiono atliekų kiekio savo sąvartyne TRATC‘as šalinti negali, dalį privalo vežti deginti į Kauną ar Klaipėdą. O ši paslauga taip pat pabrango.
– Atliekų deginimo konkursą skelbiame, bet visi dvigubai kelia kainas. Čia didžiausia neteisybė. Vyriausybei ir Seimui sakome, kad taip negali būti. Atliekas, kurios nebetinkamos perdirbti, nuvežame ir atiduodame kaip kurą, Klaipėda jas degindama šildo miestą, ir dar mes mokame. Sutartis baigėsi, paskelbėme konkursą, tai tokią mums kainą pasiūlė, kad baisu – nepasirašiau sutarties. Konkursą skelbsime vėl. Šįkart Klaipėda visai mums neteikė pasiūlymo, o į Kauną vežti – dviguba kaina, – atsiduso TRATC vadovas. – Čia turėtų įsijungti kainų reguliavimo mechanizmas.
Bendrovės direktorius neabejoja, kad vežėjai, rečiau tuštindami atliekų konteinerius, nesutaupys, kadangi jiems mokama ne už nuvažiuotus kilometrus, o už pakeltą konteinerį ir atliekų svorį.
– Jie surinks tokį pat kiekį kaip važiuodami kiekvieną savaitę. Pavyzdžiui, jei gatvėje yra 1000 konteinerių, jie pakeldavo tik 200, nes tiek žmonės išstumdavo surinkimo dieną. Dabar kas dvi savaites bus išstumta 400. Pakels tą patį. Šilalėje dabar taip yra – jokių problemų ten nekilo, – teigė V.Noreika. – O kad konteineriai nesmirdėtų, tai nuo kiekvieno žmogaus priklauso. Jei žmonės mėnesį konteinerį išplaus ir dezinfekuos, problemos nebus.