Gal pereikime prie malkų?

Dalintis:

Lietuvos valdžia didina akcizus kurui, todėl benzinas, dyzelinas šalyje brangsta net tuomet, kai nafta pinga. Iš valdžios veržiamos akcizų kilpos lietuviai galėtų išsivaduoti vietoje benzino ir dyzelino naudodami malkas. Prieš 50–60 metų Lietuvos keliais važinėjo malkomis varomi sunkvežimiai, vadinami „palūtarkomis“. Vienas suomis įrodė, kad kūrenant malkomis įmanoma važinėti ir šiuolaikiniais automobiliais.
Perdirbęs amerikietišką automobilį „Chevrolet“, malkomis varomą automobilį sukūrė suomis inžinierius Juha Sipila. Suomio 5,7 litro automobilio variklis išvysto 69 kW galią (94 AG). Geriausiai šiam automobiliui tinka beržinės malkos, o su alksninėmis malkomis jis nuvažiuoja 30 procentų kelio mažiau nei su tokiu pačiu kiekiu beržinių malkų. Suomiai turi senas malkomis varomų automobilių gamybos tradicijas. Po Antrojo pasaulinio karo labai trūko benzino, todėl tada Suomijoje buvo pagaminta 43 tūkstančiai malkomis varomų automobilių. Lietuviškai malkomis kūrenamo automobilio pavadinimas skamba „EL Kamina“. Automobilis gali išvystyti iki 120 km greitį per valandą.

Žymos:
Dalintis:

About Author

Skaitomiausias Tauragės krašto naujienų portalas

Palikite komentarą