Lietuvos Detroite – sunkios dienos

Dalintis:

Pernai pavasarį per mėnesį į Tauragę buvo parvežama apie 500 naudotų automobilių iš Prancūzijos, šiemet – vos apie 50. Tai tik vienos automobilių pervežimu besiverčiančios įmonės duomenys, tačiau ir to pakanka, kad būtų aišku, kokia dabar naudotų automobilių prekybos padėtis Tauragėje. Neseniai lietuviškuoju Detroitu vadintoje Tauragėje naudotų automobilių prekyba – vienas pagrindinių verslų, maitinantis tūkstančius šeimų.
Apyvarta krito  – Sumažėjo kainos, mažiau atvyksta pirkėjų, krito apyvarta, – taip sunkmečio požymius apibūdino Žilvinas Urba, UAB „Autotina“ direktorius. Ši įmonė importuoja naudotus automobilius iš Anglijos. Parvežtas mašinas išardo įmonės darbininkai, o detalės parduodamos. Nors tai nėra toks populiarus verslas, kaip naudotų automobilių gabenimas iš Prancūzijos, tačiau ir jis patyrė nuosmukį. Anot įmonės vadovo, kadangi šiuo metu prancūziškų automobilių parvežama gerokai mažiau, jų remontui reikia mažiau detalių. Tai tiesiogiai atsispindi „Autotinos“ pardavimuose.– Viskas surišta tarpusavyje – pasaulyje mažėja naujų automobilių pardavimas, mažiau parduodama naudotų mašinų, o tokių, kurias nupirkus ir parvežus pelningai pavyktų parduoti Lietuvoje, vis mažiau, – „Tauragės kurjeriui“ sakė Ž.Urba.Ž.Urba naudotų automobilių versle sukasi apie devynerius metus. Nors dabar sunkus laikas, verslininkas neplanuoja keisti verslo krypties.– Šiuo metu svarbu išlaikyti turimą verslą, apie veiklos keitimą minčių kol kas neturime, – sakė Ž.Urba.Vyras savo verslą pradėjo apie 2000 metus, kai buvo kilusi Rusijos krizė. Jis sako, kad tuo metu buvo tik pradedantis verslininkas ir nė nespėjo pajausti to sunkmečio padarinių. Parveža dešimtadalį ankstesnio kiekio Kęstutis Unguvaitis, UAB „Vitlaima“ direktorius, sako, kad šiemet į Tauragę jo įmonės vilkikai parveža tik dešimtadalį to, kas buvo parvežama prieš metus.– Jei pernai pavasarį įmonės automobilvežiais į Tauragę pargabendavome apie 500 naudotų automobilių per mėnesį, tai šiemet – tik apie 50, – „Tauragės kurjeriui“ sakė K.Unguvaitis.Verslininkas kol kas sako nematantis jokių pagerėjimo ženklų. Jo teigimu, pasaulyje naujų automobilių pardavimai neauga, o tai reiškia, kad ir naudotų mašinų pasiūla bei poreikis krinta.Automobilių pervežimais besiverčianti įmonė turi 45 automobilvežius. Kol kas juos pavyksta aprūpinti darbu, tačiau beveik visi automobilvežių vairuotojai dirba kitose Europos valstybėse.– Mūsų vairuotojai važiuoja Belgijos, Ispanijos, Vokietijos, Prancūzijos ir kitų šalių keliais, nes užsakymų gabenti automobilius į Lietuvą beveik nebeliko, – sakė K.Unguvaitis.Verslininko teigimu, situacija šiek tiek primena Rusijos krizę.– Tada mes taip pat beveik nebeturėjome užsakymų Lietuvoje, o dirbome kitose šalyse, – prisiminė verslininkas. Aštuonios mašinos per penkis mėnesius – Prieš metus–dvejus iš Prancūzijos parsiveždavau po 14–16 automobilių ir juos parduodavau per porą savaičių, o kai gerai sekdavosi – per savaitę. O štai dabar gruodį parsivežiau 14 mašinų ir per penkis mėnesius iš jų pardaviau 8, – „Tauragės kurjeriui“ pasakojo pavardės skelbti nenorėjęs Tauragės verslininkas.Pasak jo, norint gauti pelno, automobilį Prancūzijoje dabar reikia nupirkti maždaug perpus pigiau nei prieš pusę metų. Prieš kelerius metus Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano pirkėjai pirkdavo vokiškus automobilius, vėliau išpopuliarėjo prancūziški, o dabar jie neperka jokių. Verslininkas pasakojo, kaip jam skambino išsigandęs automobilių aikštelės Prancūzijoje savininkas ir teiravosi, ar beatvažiuos kas pirkti mašinų.– Ką aš jam galiu atsakyti, jei turiu šešis neparduotus automobilius, kurių niekas neperka jau penkis mėnesius? Krizė ne tik pas mus, bet ir Prancūzijoje, kur stabdomos automobilių gamyklos. Prancūzai neperka naujų automobilių, todėl nebeparduoda senų, o tuomet kenčia prekiautojai naudotais automobiliais, – „Tauragės kurjeriui“ pasakojo verslininkas.Visgi jis ketina važiuoti į Prancūziją ir ieškoti pigių automobilių, kuriuos pardavęs tikisi uždirbti.

Žymos:
Dalintis:

About Author

Skaitomiausias Tauragės krašto naujienų portalas

Palikite komentarą