Meistrą iš įrankių pažinsi

Dalintis:

Yra specialybė, kurios nemokoma nė vienoje Lietuvos mokykloje. Dar daugiau – net literatūros lietuvių kalba šios srities specialistams beveik nėra. Tačiau jie dirba ir niekada nestokoja klientų. Taip sako tauragiškis motociklų meistras Darius Poška.
Hobis, virtęs profesija  Iš seno rusiško „Ižo“ pagamintas „čioperis“, buvęs tarybinis „Minskas“ virto motokrosiniu motociklu. Tokius savo darbus vardijo vienintelis Tauragėje motociklų specialistas, šiuo amatu besiverčiantis apie 12-13 metų.– Dar paauglystėje turėjau mopedą ir jį pats remontavau. Pasitaikė, kai kažkas iš pažįstamų paprašė padėti, neatsisakiau. Vėliau atsirado kiti, kuriems padėjau suremontuoti mopedą. O paskui jau prasidėjo ir motociklai, – apie tai, kaip tapo motociklų meistru, pasakojo D.Poška.Dariaus teigimu, dabartinis jo amatas yra ir darbas, ir hobis. Vyras turi įsigijęs verslo liudijimą, todėl galėtų savo užsiėmimą vadinti verslu. Tačiau tai jam ir pomėgis, laisvalaikio praleidimo būdas. Mokosi iš kitų Motomeistrai Lietuvoje – pamiršta profesija. Ne tik dėl to, kad jų mokymo programų nėra nė vienoje mokykloje. Nėra net lietuviškų knygų, iš kurių būtų galima pasimokyti to, ką moka Darius.– Galbūt daugelis įsivaizduoja, kad motociklai tai tas pats, kaip ir automobiliai, todėl juos remontuoti gali mašinų meistrai. Tačiau motociklas nuo automobilio skiriasi kaip diena nuo nakties. O patirties neturintis meistras remontuodamas jį gali padaryti daugiau žalos nei naudos, – sako D.Poška.Anot meistro, motociklo variklis į automobilio panašus tik viena ypatybe – abu jie yra vidaus degimo varikliai. Tačiau visa kita – skirtinga. Motociklų varikliai dažniausiai mažesni, lengvesni, forsuoti. Darius nuolat ieško informacijos internete, perka knygas vokiečių ir anglų kalbomis, bendrauja su pažįstamais meistrais, keičiasi su jais informacija, mokosi vieni iš kitų. Japoniški – patikimiausi Populiariausi motociklai Lietuvoje – „britvos“. Tai serijinės gamybos sportiniai motociklai, kuriuos pamėgęs jaunimas. D.Poškos teigimu, tauragiškiai dažniausiai važinėjasi japoniškomis „Yamahomis“ – R6, R1. Prie neblogų meistras priskiria ir ne tokias populiarias itališkas „Aprilias“. Tačiau pigių ir nekokybiškų kiniškų motorolerių – apstu. Anot meistro, ši technika nėra patikima, kadangi jų konstrukcijoje netrūksta silpnų vietų.Kiniškais motoroleriais dažniausiai važinėja paaugliai. Jiems ši technika genda dėl kelių priežasčių. Meistras sako, kad kiniški motoroleriai nepatikimi.– Jei instrukcijoje parašyta, kad oro filtrą reikia keisti po 1000 nuvažiuotų kilometrų, o tepalą – po 500 kilometrų, vadinasi, tai privalu daryti. Tačiau dažnas paauglys važiuoja tol, kol technika „nestreikuoja“. Kai atvaro pas mane remontuoti, kartais paaiškėja, kad remontas kainuos daugiau nei kitas toks pat motoroleris, – pasakojo meistras. Geri įrankiai – gera dirbtuvė Garaže įrengtoje D.Poškos dirbtuvėje – ne tik įrankiai. Meistras turi ir diagnostinės įrangos, be kurios su šiuolaikine technika dirbti neįmanoma.– Diagnostinė įranga labai brangi. Vien geresnė diagnostinė programa kainuoja dešimtis tūkstančių litų, – sakė D.Poška. Bet be šios įrangos meistras neišsiverčia. Ieškant gedimo motociklo variklyje galima sugaišti visą dieną, kai diagnostinė programa jį aptinka ir parodo vos per kelias sekundes.Nepigūs ir specialūs įrankiai, be kurių kokybiškai atlikti remonto neįmanoma.– Kartais pas mane atvažiuoja žmonės, motociklus remontavę kitose dirbtuvėse. Esu pastebėjęs, kad kartais jie būna taip remontuoti, jog atrodo, kad meistrai nieko nežino apie gerus įrankius, – sakė meistras.Jo nuomone, net remonto dirbtuves galima pasirinkti pagal tai, kiek ir kokių įrankių ten yra. Jei dirbtuvėse įrankių nedaug, verta suabejoti ten atliekamo darbo kokybe. Motociklas – brangus malonumas D.Poška mėgsta važinėti motociklu ir yra vienas pirmųjų tauragiškių, nusipirkęs seną užsienietišką motociklą. Bet dabar jis turi ne „britvą“, Darius važinėja gatvės motociklu.– Aš nesu greičio mėgėjas ir nesivažinėju didžiuliu greičiu, – sako meistras, nors prisipažįsta kartą važiavęs „britva“ 240 kilometrų per valandą greičiu.Pasak Dariaus, važiuoti motociklu – kitoks jausmas nei automobiliu. Motociklas suteikia daugiau adrenalino, užvaldo didesnis laisvės pojūtis. Meistro nuomone, motociklas – pramoginė transporto priemonė.– Motociklas – tai malonumas. Tačiau – brangus malonumas, – įsitikinęs motociklų meistras.

Žymos:
Dalintis:

About Author

Skaitomiausias Tauragės krašto naujienų portalas

Palikite komentarą