fbpx

Rankinis muitų stabdis išvaikė pirkėjus iš aikštelių

Dalintis:

Nuo liepos 1 d., Baltarusijai sulyginus automobilių importo muitus su Rusija ir Kazachstanu, Tauragės automobilių prekybos aikštelėse stojo tyla. Į jas užsuka vos vienas kitas kainų kritimu besidomintis lietuvis, o potencialių pirkėjų sumažėjo net keliolika kartų.
Artimiausiu metu negrįš Baltarusiai, kurie Tauragės automobilių prekybos aikštelėse sudarė didžiąją dalį pirkėjų, į Lietuvą artimiausiu metu grįžti neketina. Su tuo sutinka ir AB bankas „Snoras“ Tauragės filialo direktoriaus pavaduotoja Komercijos skyriaus viršininkė Sonata Jurgilienė.– Birželio pabaiga mūsų filialui buvo įtemptas laikas, nes Baltarusijos piliečiai bet kokia kaina norėjo spėti įsigyti ir per Lietuvos–Baltarusijos sieną pervežti kuo daugiau automobilių. Tačiau liepos 1 d. banke „Snoras“ nebeliko kaimyninės šalies piliečių, atliekančių dolerių keitimą į eurus. Dar birželį kai kurie klientai iš Baltarusijos minėjo, kad artimiausius du mėnesius jie tikrai nepasirodys Lietuvoje. Mat  yra daug investavę į automobilių įsigijimą ir pirmiausia turi realizuoti autotransporto priemones, – informavo S.Jurgilienė. Skaičiai nemeluoja Kad aktyvus automobilių graibstymas baigėsi, byloja ir Valstybinės įmonės „Regitra“ teikiami duomenys. Baltarusijos, piliečiai įsigydami automobilius mūsų šalyje, čia juos įregistruodavo tik laikinai. Žinoma, tokias registracijos sutartis sudarydavo ir lietuviai, tačiau iš skaičių galima spręsti, kad baltarusiai sudarė didžiąją dalį pirkėjų. „Tauragės kurjeris“ pasidomėjo, kaip kito laikinai įregistruotų automobilių skaičius Tauragės filiale. Rezultatai stulbina. Pasirodo, automobilių prekybos aikštelėms išties prasidės sunkūs laikai. Paskutinėmis birželio savaitėmis laikinai įregistruojamų transporto priemonių buvo apie penkis kartus daugiau nei pirmosiomis liepos savaitėmis. Pavyzdžiui, birželio 21 d. VĮ „Regitra“ Tauragės filiale laikinai įregistruotos 85 transporto priemonės, birželio 28 d. – 93, o liepos 1 bei 5 dienomis atitinkamai 14 ir 17 automobilių. Pirmenybė – prancūziškiems automobiliams Pramonės gatvėje įsikūrusioje Gintauto Kundroto automobilių prekybos aikštelėje dirbantis apsaugos darbuotojas Edmundas sakė, kad paskutiniai iš Baltarusijos atvykę pirkėjai aikšteles paliko birželio 29–osios popietę.– Baltarusijos piliečiai sudarė didžiąją dalį mūsų pirkėjų – apie 80 proc. Likusi dalis – lietuviai, lenkai, latviai ir kt. Labiausiai atvykėlius domino automobiliai iki 10 metų senumo, ypač paklausūs buvo „Audi“, „Passat“, „Toyota“ bei „Nissan“ markių automobiliai, – sakė Edmundas.Baltarusiams rūpėjo ir iš kokios šalies automobiliai parvežti.– Labiausiai užsienio pirkėjams rūpėjo prancūziški automobiliai. Antroje vietoje, žinoma, vokiški, po to – iš Belgijos ir Italijos atgabenti automobiliai, – pasakojo apsaugos darbuotojas.Baltarusius dažniausiai domino nuo 5 iki 10 tūkst. eurų kainuojantys automobiliai.Iki Baltarusijos muitų sulyginimo šioje aikštelėje kasdien buvo parduodama apie 20 automobilių. Dabar, anot Edmundo, šis skaičius sumažėjo net dešimt kartų.– Po baltarusių išvykimo parduodame po du automobilius per dieną. Dabar aikštelėse vaikštinėja tik tie, kurie tikėjosi, kad automobilių kainos kris. Tačiau pigimo kol kas tikrai nėra, o kaip bus vėliau, niekas nežino, – sakė automobilių prekybos aikštelėje dirbantis vyras. Kainos nekris UAB „Ravita ir Ko“ automobilių prekybos aikštelėje iš užsienio parvarytus automobilius pardavinėja net kelios firmos. Vienos jų UAB „L transport“ vadybininkas Vidas „Tauragės kurjeriui“ sakė, kad teko girdėti apie baltarusių viltis grįžti į Lietuvos automobilių prekybos aikštelės dar rudenį.– Iš mūsų šalies automobilius baltarusiai vežėsi jau labai seniai. Vienas pagrindinių kriterijų – automobiliai turėjo būti parvežti iš Vokietijos arba Prancūzijos. Populiariausi, žinoma, buvo „Audi“ ir „Renault“ markės automobiliai. Jų kainos svyruodavo nuo 4 iki 6 tūkst. eurų.Anot Vido, aikštelėje šiuo metu vaikštinėja nemažai lietuvių, besitikinčių mažesnių kainų, tačiau kainų kritimo jis neprognozuoja.– Užsuka ir nemažai besidominčiųjų, tačiau kainos tikrai nemažės. Automobilių įvežama mažiau, tad ir likusiųjų pigiau parduoti negalima. Pinigai už juos jau sumokėti, o jei parduosime pigiau nei mokėjome, prekyba taps visiškai nuostolinga, – sakė vadybininkas. Rudenį – naujų automobilių Senesnių automobilių įvežimo į Baltarusiją muitams išaugus kelis kartus yra vilties, kad baltarusiai sugrįš pirkti naujesnių transporto priemonių.– Pavyzdžiui, 2002 metais pagaminto automobilio įvežimo muitas į Baltarusiją būdavo apie 1 000 ar 1 500 eurų. Suvienodinus muitus su Rusija tokių metų automobilį įvežti į Baltarusiją kainuoja iki 7 000 eurų. Tačiau patys šios šalies gyventojai viliasi grįžti į Lietuvą dar rudenį ir pradėti pirkti naujesnius, pavyzdžiui, 2007 metų mažo litražo automobilius, nes jų įvežimo muitai kur kas mažesni nei senesnių automobilių, – sakė Vidas.

Žymos:
Dalintis:

About Author

Skaitomiausias Tauragės krašto naujienų portalas

Palikite komentarą