Nuo naujųjų metų atleisti savivaldybės vairuotojai rankų nuleisti neketina ir kreipėsi į Darbo ginčų komisiją. Du iš trijų atleistų vairuotojų prašo juos grąžinti į darbą ir tikina, kad su jais nebuvo visiškai atsiskaityta. Paramos jie tikisi iš „Sandraugos“ profsąjungos, kuriai priklauso. Profsąjungos pirmininkas Kęstutis Juknis tvirtina, kad be pagalbos profsąjungiečių nepaliks.
Lietuvos profesinių sąjungų federacijos „Sandrauga“ pirmininkas Kęstutis Juknis „Tauragės kurjeriui“ teigė šiuo metu analizuojantis dokumentus.– Kiek man kol kas žinoma, vairuotojai atleisti dėl reorganizacijos. Pažiūrėsim teisėtumą, nustatysime, ar tai tikra reorganizacija, ar tik jos imitacija, – tikino profsąjungos pirmininkas. – Jiems, kiek pamenu, buvo siūlomos menkos sąlygos, siūloma susitarti, liguistai buvo prašoma pasirašyti, kad nesiskųs, kad išeitų šalių susitarimu, žadėta mėnesio kompensacija.Kaip patvirtino atleisti vairuotojai, jiems buvo išmokėtos dviejų mėnesių atlyginimo dydžio kompensacijos, bet visiškai neatsiskaityta – nesumokėta už viršvalandžius. Vairuotojai Darbo ginčų komisijos prašo juos grąžinti į darbą.– Atleidžiant darbdavio iniciatyva sąlygos turi būti aiškios ir nedviprasmiškos. Mes atstovaujame savo nariams visose darbo ginčo komisijoje, teismuose, paruošiame procesinius dokumentus. Nepatariu niekam – nei vairuotojui, nei šaltkalviui, nei pedagogui, nei gydytojui sau atstovauti, nes žmogus per silpnas apsiginti. Darbdavys paprastai samdo advokatus, jis finansiškai stipresnis, – kalbėjo K.Juknis.Pasak „Sandraugos“ pirmininko, įdomiausia tai, kad, ko gero, tai bus vienintelė savivaldybė be vairuotojų.Žinome, kaip atsigręžia sargų, valytojų paslaugų samdymas – trigubai daugiau išleidžia– Meras be vairuotojo, taksistų paslaugomis naudosis, – stebėjosi K.Juknis. – Žinome, kaip atsigręžia sargų, valytojų paslaugų samdymas – trigubai daugiau išleidžia. Iš pradžių valdininkai tokį sprendimą pateikia kaip labai profesionalias paslaugas, o galų gale gaunasi kitaip. Laikas parodys, ar naudingas toks sprendimas.Tauragės savivaldybės administracijos teigimu, kai kurie darbuotojai nuo šiol vairuos patys. Tačiau vairavimas, pasak profsąjungos pirmininko, yra darbas.– Tai ir įtampa, žmogus turi ruoštis kiekvienam klausimo sprendimui, kiekvienam susitikimui, o čia dar reikės sustoti benzino įsipilti, žiūrėk, ir langų skysčio trūksta. Policijos pareigūnams, Kaune nagrinėjome, net uždraudė užsiimti bet kokia automobilių aptarnavimo veikla, tą atlieka specializuoti žmonės, svarbu, kad visi atliktų savo darbą, – komentavo K.Juknis. – Tai ar dabar mero pareiga rūpintis tepalu? Tai gal automobilius savivaldybė turės parduoti?O jeigu specialistas, samprotavo K.Juknis, praras teisę vairuoti, pavyzdžiui, viršys greitį, padarys administracinį nusižengimą?– Tai iš darbo atleis? Priimant į valstybės tarnybą reikalavimo, kad privalu vairuoti automobilį, nėra, – teigė K.Juknis.Valdininkus, kurie sako taupantys ir dėl to esantys šaunuoliai, profsąjungos pirmininkas vadina išlaidautojais.– Samdoma firma už automobilį, su vairuotoju ar be jo, skaičiuos už viską, ir bus brangiau. Už „Sodrą“, ir kitus mokesčius savivaldybė sumokės. Įmonės be pelno nedirbs. Iš biudžeto lėšų savivaldybė uždirbinės įmonėms pelną, – įsitikinęs profsąjungos pirmininkas K.Juknis.
Profsąjungos pirmininkas: „Iš biudžeto lėšų savivaldybė uždirbinės įmonėms pelną“
Dalintis:
Žymos:
Dalintis: