Gėlininkei, renginių ir poilsio organizatorei Renatai Kastėnienei, prieš 15 metų Tauragėje įkūrusiai gėlių saloną, karantino laikotarpiu teko kraustytis į naujas patalpas. Verslininkė nenusimena dėl taip susiklosčiusių aplinkybių, atvirkščiai – ir verslą išplėtė, ir asortimentą paįvairino. „Nedirbu tik kai miegu, o kai akys atmerktos – visos mano mintys sutelktos į verslą“, – sako gėlių salono savininkė.
Staigūs pokyčiai
Į Tauragę iš Šilutės krašto Renata Kastėnienė atitekėjo prieš trisdešimtmetį. Kai pirmagimis sūnus dar buvo mažas, įsidarbino gėlių salone. Prieš 15 metų iš vyro, kuriam nesisekė prekiauti gėlėmis prekybos centre „Norfa“ Šilalės gatvėje, nusipirko verslą ir veiklą tęsė tose pačiose patalpose. Ten dirbdama sulaukė 2008-ųjų, kai kilo ekonominė krizė, tačiau sunkumų tuo laikotarpiu Renatai pavyko išvengti, nes prekybos apimtys buvo mažos.
– Esu laukų dukra, kaime užaugusi ir po laukus laksčiusi. Nuo augalų toli nepabėgau. Turiu nuotrauką, kurioje aš trejų būdama rūpestingai laikau kalijos žiedą. Pajuokauju, galbūt šita nuotrauka mane ir užprogramavo. Visada svajojau dirbti su gėlėmis. Mano hobis tapo mano darbu, mano pragyvenimo šaltiniu, – kalbėjo Renata. – Užauginau du sūnus – Ugnių ir Luką, jie – mano didžiausi pagalbininkai, be jų būtų labai sunku. Jau turiu 2 metukų anūkėlę, ji – mano akių šviesa.
Šių metų žiemą pasibaigus prekybos centro rekonstrukcijai gėlininkei ten nebeliko vietos, nes vaistinė plėsdama savo erdvę užėmė patalpą, kurią moteris daugiau nei dešimtmetį nuomojosi gėlių salonui. Buvo sunku, teko suktis iš padėties, situaciją dar labiau apsunkino paskelbti karantino suvaržymai. Energinga ir veikli Renata nenuleido rankų, netgi baigė renginių ir poilsio organizavimo studijas Kaune.
– Kai man nebeliko vietos prekybos centre, buvo postūmis į priekį. Jau senokai pasvajodavau apie plėtrą, bet kol negauni spyrio į užpakalį, tol nejudi, užmiegi. Susiradau kitas patalpas taip pat Šilalės gatvėje, netoli išsikrausčiau, – sakė pašnekovė, turinti feisbuke paskyrą „Gėlės Tauragėje“. – Nuomojuosi namelį su sklypu, jei seksis, galbūt jį nusipirksiu. Naujoje vietoje startavau nedėkingu metu, bet kadangi esu optimistė, tikiu, kad viskas bus gerai. Aš nedirbu tik kai miegu, o kai akys atmerktos – visos mintys sutelktos į verslą.
Populiarėja staigmenos
Karantino laikotarpiu R.Kastėnienė prekybą vykdė nuotoliniu būdu, gėles pristatydavo į nurodytą vietą. Labai pravertė prieš 4 m. sūnaus sukurtas ir jai padovanotas tinklalapis. Pasak moters, klientų skoniai įvairūs, todėl ji taikosi prie jų norų. Gėlės šiuo metu brangesnės. Gėlininkė sako, kad kainas diktuoja Olandija. Kadangi per karantiną daug gėlių sunaikino, todėl dabar esant didesnei paklausai didieji prekybininkai kelia kainas.
– Aš išsilaikiau dirbdama nuotoliniu būdu, mano klientai yra mano darbdaviai. Taip užsidirbau būtiniausiems mokesčiams sumokėti. Šiemet Valentino diena mums buvo starto naujoje vietoje diena. Kuriant puokštes ir kompozicijas tobulėjimui ribų nėra. Turiu klientų ratą, kurie sako: pasitikim tavimi, daryk, kaip tau gražu. Yra tokių, kurie savo norus išsako, – atviravo gėlių salono savininkė. – Tauragiškiai mėgsta, kad būtų daug, gražiai ir pigiai, kartais to pigumo neįmanoma išgauti, nes gėlės pabrangusios. Esu pastebėjusi: jei kas pabrangsta, tai ir laikosi kainos. Kainų šuolis įvyko prieš Motinos dieną.
Renata Kastėnienė dažnai skintas gėles ar jų kompozicijas veža klientams į namus, šventę, darbą ar kitą nurodytą vietą ne tik Tauragėje, bet ir Šilalėje, Jurbarke ir Šilutėje. Ši paslauga pastaraisiais metais labai išpopuliarėjo. Ji neatmeta nė vieno kliento prašymo, visi svarbūs, gėlių yra vežusi ir į laidojimo namus. Nuvežti ir įteikti žmogui puokštę, padarant staigmeną, Renatai pats didžiausias malonumas.
– Jei klientui atsisakyčiau padėti liūdną valandą, tai jis kitą kartą neužsisakytų pas mane ir proginės puokštės. Neseniai užsisakė puokštę, kurioje – 101 rožės žiedas. Daryti staigmenas man maloniausia: kai netikėtai pasibeldžiu į duris ir pamatau džiaugsmo ašaras, tuomet jaučiuosi pakylėta iki dangaus. Būna sunku, kartais nesiseka, neuždirbu nieko, bet tokiais momentais norisi žmogų apkabinti ir kartu su juo pasidžiaugti, kad turi tokių nuostabių, staigmenas darančių artimųjų ar mylimųjų, – pasakojo Renata. – Tokios akimirkos viską atperka, gal todėl myliu savo darbą.
Plečia verslą
Gėlių saloną atidariusi naujoje vietoje, R.Kastėnienė išplėtė asortimentą – prieš parduotuvėlę įrengė žalią oazę, kurioje prekiauja vaismedžių ir vaiskrūmių sodinukais, dekoratyviniais visžaliais medeliais bei krūmeliais. Pirkėjams ji siūlo ir daugiamečių gėlių.
– Bandau įsitvirtinti rinkoje. Daug apie augalus žinau, bet kai juos parsivežusi apžiūrinėjau, pagalvojau: Dieve, kiek dar nežinau, kiek reikės visko išmokti. Pažįstu vaismedžių rūšis, jų ankstyvumą ir pavadinimus. O sodininkai turi įvairių norų, – kalbėjo pašnekovė. – Žmonės šį pavasarį labai pirko medelius, spyglinius ir lapinius dekoratyvinius augalus, smagu, kad tauragiškiai puošia savo namus.
Gėlininkė pirmiausia nori baigti susitvarkyti ir pagražinti parduotuvėlės aplinką, nors ir sunku finansiškai. Ji tiki, kad savo planus įgyvendins, kad jai pavyks įsitvirtinti rinkoje ir išplėsti verslą. R.Kastėnienė pastebėjo, kad pandemija žmones išsekino, jie tapo piktesni, pavargę, nori atsipalaiduoti, kur nors išvažiuoti. Tokiems žmonėms ji nuotaiką bando pakelti pozityviai kalbėdama.
– Savo klientams sakau: viskas bus gerai, svarbiausia neprarasti humoro ir sveiko proto. Nors konkurencija labai didelė, bet ji – sveikas dalykas. Jei konkurencijos nebūtų, užmigtume ant laurų, gal nesistengtume. Konkurencija žmogų tempia į viršų, reikia mąstyti, strategiją numatyti, – įsitikinusi smulkiojo verslo įkūrėja. – Kiekvienas verslininkas ras savo klientą. Žmonės renkasi ten, kur jiems geriausia.
Prekiaudama naujoje vietoje Renata nenusivylė – čia ateina ne tik nuolatiniai, „senieji“ klientai, bet sulaukė ir naujų. Ji pasakojo, kad Motinos dieną šiemet sulaukė labai daug pirkėjų, o dabar to pirkimas nuslopo. Pasidomėjusi sužinojo, kad prekybinis sąstingis užklupo ne ją vieną, o daugumą gėlininkų.
– Kovo 8-oji ir Motinos dienos šventės man paglostė širdį – pamačiau, kad turiu savo klientų ratą. Pasirodo, esu žmonių mylima, nes tie patys klientai grįžta. Tai mane truputį pakylėja, – džiaugėsi salono savininkė. – Prekyba sumažėjo Tėvo dieną, tęsiasi iki šiol, nežinia, kiek truks tas sustingimas. Daug švenčių neliko dėl karantino, todėl ir gėlių poreikis sumažėjo. Tačiau tikiu, kad ateityje viskas bus gerai.