Savivaldybė garantuoja – mobiliosios komandos jau veikia

Dalintis:

Sveikatos apsaugos ministerija praneša, kad mobiliosios medikų komandos, vykstančios pas koronavirusu sergančius pacientus į namus, veikia jau 11 šalies savivaldybių. Tauragė tarp šių savivaldybių nepaminėta, nors Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktorius Modestas Petraitis rajono pirminės sveikatos priežiūros įstaigas įpareigojo jas sudaryti. Savivaldybės klausiame – kodėl Tauragė neskuba formuoti mobiliųjų komandų ir kada jos pradės lankyti ligonius?  

Kaip šią savaitę pranešė Sveikatos apsaugos ministerija, mobiliosios komandos jau veikia Anykščių, Druskininkų, Joniškio, Kauno miesto, Kelmės, Panevėžio rajono, Raseinių, Šiaulių rajono, Šilalės, Kalvarijų savivaldybėse. Vilniaus mieste veikia net 17 komandų.

Lapkričio 11 d. šalies operacijų vadovo sprendimu savivaldybių administracijoms pavesta suformuoti mobiliąsias komandas savivaldybės teritorijoje ir pirmines ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas koronavirusu sergantiems pacientams teikti namuose. Mobiliosios komandos teikia paslaugas koronavirusu sergantiems gyventojams, priklausantiems rizikos grupei – nėščiosioms, 65 m. amžiaus ir vyresniems žmonėms, taip pat sergantiesiems lėtinėmis ligomis.

Koronavirusu sergantis ir rizikos grupei priklausantis žmogus, atsiradus naujų simptomų arba pablogėjus sveikatos būklei, nedelsdamas turi kreiptis į savo šeimos gydytoją. Šis, nustatęs, kad pacientui reikalinga kontaktinė konsultacija, turės nukreipti jį į mobiliąją komandą.

Mobiliąją komandą turėtų sudaryti šeimos gydytojas, bendrosios praktikos slaugytojas arba bendruomenės slaugytojas, taip pat kitas pirmines ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos darbuotojas, apmokytas saugiai naudoti asmenines apsaugos priemones.

Kaip „Tauragės kurjerį“ trečiadienį informavo savivaldybės atstovė Izolina Turauskienė, laikinai einanti savivaldybės gydytojos funkcijas, Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktorius Modestas Petraitis įsakymą „Dėl Tauragės rajono savivaldybės asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, įpareigojimo“ pasirašė lapkričio 26 dieną. Vadovaudamosi šiuo įsakymu, visos Tauragės rajono savivaldybės teritorijoje veikiančios pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos privalėjo suformuoti mobiliąsias komandas, teikiančias pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas prie įstaigų prirašytiems ir stacionariuose globos namuose gyvenantiems rizikos grupės pacientams, sergantiems COVID-19 liga, pacientų namuose ir stacionariuose globos namuose kasdien nuo 8 iki 20 val.

– Jei įstaiga neturėjo galimybės suformuoti mobiliosios komandos, ji turėjo sudaryti mobiliosios komandos paslaugų teikimo sutartį su kita ambulatorine asmens sveikatos priežiūros įstaiga, turinčia mobiliąją komandą ir teikiančią mobiliosios komandos paslaugas, – sakė I.Turauskienė.

Savivaldybės atstovės teigimu, mobiliosios komandos Tauragėje jau suformuotos ir veikia. Tauragės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro mobilioji komanda paslaugas, anot I.Turauskienės, pradėjo teikti dar lapkričio 23 d. ir jau buvo nuvykusi į Pagramančio socialinės globos namus, kuriuose fiksuotas koronaviruso protrūkis. Šiai komandai, I.Turauskienės teigimu, keletą kartų jau teko vykti ir į kitų pacientų, sergančių COVID-19, namus. Kaip praneša specialistė, Pirminės sveikatos priežiūros centro bendrosios praktikos slaugytojos buvo deleguotos į Tauragės ligoninės mobiliąją komandą, kuri teikė paslaugas Adakavo socialinės globos namų gyventojams.

– Mobiliosios komandos taip pat suformuotos klinikose „Inmedica“ , „Medicinos namai šeimai“. Pas A.Briedžio šeimos klinikos, Mažonienės medicinos kabineto pacientus, sergančius koronavirusu, pagal sudarytas paslaugų teikimo sutartis vyksta kitose klinikose suformuotos mobiliosios komandos, – informavo savivaldybės atstovė.

Dalintis:

About Author

Laikraščio „Tauragės kurjeris“ redaktorė.

Rekomenduojami video:

Palikite komentarą